În condiţiile diversităţii culturale şi ale schimbului liber de valori la scară locală, naţională şi mondială, formarea profesională continuă a cadrelor didactice reprezintă o acţiune socială vitală care asigură nu numai progresul sistemului de învăţământ ci şi al inserţiei social-economice şi cultural-spirituale a tinerilor. Formarea profesională continuă, tema acestei activităţi de formare, reprezintă elementul esenţial pentru asigurarea competenţelor cheie, a cunoştinţelor şi abilităţilor necesare formării şi dezvoltării unui stoc de capital uman educat şi competitiv. Motivul pentru care mi-am dorit să particip la această activitate de formare s-a sprijinit pe două planuri complementare. Primul, izvorăşte din necesitatea de a putea oferi colegilor mei, elevilor dar şi părinţilor acestora, o educaţie bazată pe diversitate culturală şi pe schimbul liber de valori la scară locală, naţională şi internaţională, pluralismul cultural fiind o sursă de îmbogăţire a trecutului, a prezentului şi a viitorului; al doilea, din dorinţa de a evolua în plan personal şi profesional, prin dezvoltarea unor concepte de valoare fundamentală şi atitudine pozitivă, prin explorarea şi facilitarea schimbului de experienţe şi învăţarea din realităţile unor ţări diferite. Într-o societate în care valorile se află într-o permanentă schimbare, este fundamental ca în primul rând factorii de decizie din învăţământ să înţeleagă, să accepte şi să respecte valorile naţionale perene, cu întreaga lor bogăţie şi diversitate. În acest context, relaţiile umane directe au un rol esenţial – fiind singurele ce inlatura barierele culturale şi lingvistice in înţelegerea modului de a fi al celorlalţi. Activitatile de formare pe care le-am desfăşurat au fost :
Toate activitatile s-au desfasurat sub forma unor workshop-uri. S-a lucrat pe grupe, acestea fiind in permanenta modificate de organizatori pentru a interactiona cu fiecare cursant. Metodele folosite de formatori au fost: pregătire individuală, ore de curs, ateliere de lucru, seminarii, prezentări video, proiecte, flipchart , dezbateri şi analize comparative asupra noilor informaţii etc. Prof. Crisalinda Nona Irimia |